Next stop: Norway!

Norge: Første rejse uden mama.

Dag 1. Vi startet dagen ud med at min veninde Anna sov hos mig, det endte med at vi holdte true blood marton hele natten dagen inden. Så vi var ret trætte da vi skulle tidligt op og være klar til at blive kørt til Oslo færgen. Vi sejlede halv 5 fra Nordhavnen! Utrolig flot udsigt og godt vejr at sidde ud på! – vi sad ved dækket og drak cocktails – efter det gik vi rundt på færgen. Vi fik kigget lidt i deres shop og fik en lækker cæsar salat til aftensmad. Efter en lækker aftensmad fik vi købt lidt – vi havde planlagt ikke at købe for mange ting til Norgeturen der op, da vi ikke havde meget plads. Så vi vente med at købe ting til vi tog tilbage til København. Men alligevel kunne jeg ikke lad vær med at købe Calvin Klein undertøj i hvidt. DYBT FORELSKET I DET! ( fik dsv ikke taget billeder af det, da jeg allerede har brugt det og smidt det til vask, ups) Der skete ikke så meget på dag 1. Vi var bare lidt rundt på båden og gik ret tidligt i seng – tidligt i seng.. Endte med halv 3.. Da vi havde tv i vores kahyt og gik helt i stå i the walking dead serien.NorgeDag 2. Næste dag var vi ankommet til Oslo klokken 10, inden da fik vi lækker morgenmad og fik pakke vores kuffert. Vi skulle nå en bus ved 14:00 tiden, så vi havde masser af tid til at finde bus centralen og fik set lidt af Oslo! Vi skulle bo hos en ven som vi mødte på Roskilde i 1 dag, men det endte med at vi boede hos ham i 2 dage. Det tog os 2 timer med bus at komme til ham, så det blev ret sent da vi var der. Da vi ankom hos ham, spiste vi lækkert mad som vi havde grillet – efter det sad vi i hans jacussi hele aften/ natten!

Dag 3 vi tog det stiller og roligt med lækkert morgenmad – bacon, æg osv. Sædvanlige morgenmad som er godt. Selvom det blæste lidt, så var det godt vejr, så vi tog alle ud i hans lille både og sejle ud til en lille ø og badet. – halv time væk fra han boede. Der skete ikke så meget på dag 3. Vi var mest ude og sejle,og var hele færdig da vi kom hjem!Norge45

Dag 4 Vi stod tidligt op og skulle videre til min venindes moster som boede i Drammen, det var næsten 2 timers kørsel. Men vi var så heldig at blive kørt der hen -istedet for vi skulle tag bussen, så vi sparet lidt penge! Vi var ved hende moster ved 3 tiden, så vi gik lidt rundt i kvartet da hendes moster ikke var kommet hjem endnu. Men da hendes moster og tante kom hjem, tog vi bilen ind til byen og så os omkring. En fra Olivias familie havde lavet et par statuer som stod i Drammen, så dem så vi også på, og selvfølgelig skulle vi også lige nørde lidt pokémon. Efter byen, tog vi bilen op til spiralen. Utrolig flot udsigt ud over Drammen. Hendes familie boede tæt på spiralen, så vi tog turen på gåben ned (ses også i videoen, længere ned i indlægget) Vi kom hjem til lækkert mad, (mormors mad som jeg kalder det) som vi trængte til – istedet for alt det pizza, pomfritter og alt det man kan få nok af.
Norge313835849_10209613452764062_706871469_onorge34Dag 5. Denne her dag fik vi endelig sovet ud, vi var kommet sent i seng og tidligt op de andre dage, så vi var helt færdig og havde brug for søvn. Det var også dejligt at vi fik sovet ud, for vi skulle ude og gå i klipper og vandfald. Vi blev kørt op til en skov, hvor der var folk som kørte mountainbike igennem skoven – godt det ikke var mig.. Vi skulle gå lidt ,indtil vi skulle op af nogle klippe og det skulle vi så hele vejen op til søen som var vores mål. Det var utrolig svært at gå imellem sten og våde Grene og at kravle op af vandfald, men vi klaret det sgu, og fik badet i søen -vandet var helt sort! Skræmmende!!!! Efter vores lange tur op, skulle vi ned. Vi plukkede bær på vej ned som vi kunne sidde og spise om aften, utrolig hyggeligt! Turen var utrolig lang ned, og min ben var helt færdige – så det var dejligt at kunne komme hjem og slappe af efter.Norge1norgeee

Dag 6. Sidste dag handlede bare om at komme hjem, vi fik pakket vores ting og tog en bus ved 10 tiden! Vi var i Oslo ved 12 tiden, så vi havde masser af til tid at slappe af. Så vi sad ved operaen og fik en masse sol, inden vi tog over til Oslo færgen og tjekket ind. Ellers gik dagen bare med at shoppe utroligt meget på båden og sad i boblebad med fantastisk udsigt over havet, mens vi sejlet.13663339_10209613338561207_2062850832_o13835929_10209613452364052_2041716750_o